woensdag 16 januari 2013

De kleine dingen.....


Weet je nog?
Het eerste wat je doet zodra je wakker bent, is uit het raam kijken.
"Jaaaahh!!!, Het ligt er nog, én het sneeuwt nog steeds !!"
Zelf kan ik nog weleens de magie van de kleine dingen vergeten, te druk of teveel bezig met alles wat ik wil doen die dag, of móet doen die dag.
Maar dankzij Keano gebeurde dat vandaag gelukkig niet.... want het sneeuwt!
 
Dus allemaal laarzen aan (tja.. moonboots zijn nu natuurlijk niet meer te krijgen,
of iig niet op dít uur) en hup de sneeuw in!
De kleinste kijkt nog het liefst vanuit de deurpost toe,
met af en toe dapper een handje in het sneeuw, maar het is hem te koud.
 Keano vindt het geweldig en wanneer alle buurkindjes ook buiten zijn, is het samen sneeuwengelen maken, sneeuwballengevecht (mét fanatieke ouders die ook met grote glimlach meedoen), elkaar inzepen en sneeuwbaden! 
 


 

Nog steeds ben ik in mijn vrije uurtjes (lees: minuutjes) bezig met het aankomende feestje van Keano. Aangezien ik, als fan van zelfgemaakte dingen, natuurlijk niet met standaard vlaggetjes kan aankomen, ben ik vandaag draken gaan vouwen.
 
Nu was ik in de veronderstelling dat origami ontspannend is, een soort van meditatie zelfs.... nou... ahum ahum.. laat ik het zo zeggen, meerdere draken zijn vandaag door de kamer gevlogen!
 
Maar het resultaat mag er zijn, dus voor wie thuis ook zo'n stoere ridder (of dappere prinses) heeft die een draken-queste wel kan waarderen  hier de how to:
(en natuurlijk voor alle nieuwsgierigen die de zen van origami begrijpen)
 

Veel succes voor wie het aandurft..... en fijne dag!


 
 
De origami draak: van Darren Abbey
voor de bird base, mountain & valley fold uitleg kijk je hier

 


13 opmerkingen:

  1. Grappig blogje heb je! Ik wil graag meer van je lezen! Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, gaaf he, de sneeuw! Nu nog wat ijs op het water en kunnen we ook nog schaatsen.
    (ps, ik waag me niet aan die draken, ziet er alleen al ingewikkeld uit)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dat de oosterpoort in delft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik bedoel oostpoort... want dan wonen we op steenworp afstand van elkaar :)

      Verwijderen
    2. Ja, dit is 'm. Wat grappig!
      Ik woon hier echt heel dichtbij, niet in de binnenstad, maar net aan de rand.

      Verwijderen
    3. it's a small world ;)

      Verwijderen
    4. it is.. ;)(woonde jaren geleden nog op de grens van Rijswijk en Delft, voelde me toen meer Delftenaar.. en kom nu nog heel graag en vaak met lijn 1 die kant op :) )

      Verwijderen
    5. Wat gezellig een mede blogster op steenworp afstand, ik voel een ontmoeting aankomen ;). Misschien nog niet meteen hihihi, effe aftasten...

      Verwijderen
  4. Oh gaaf! Die ga ik eens vouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. succes! ben benieuwd hoe het gaat. ik ben nog niet zo'n ervaren vouwer, maar had hier wel wat moeite mee... :D

      Verwijderen
  5. Oh dan heb je volgens mij toch wat goed gedaan als de draken spontaan door de lucht vliegen. That's the way to do it, want draken horen te vliegen ;) hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen