maandag 14 januari 2013

Plant(on)aardig Ontbijt


Goedemorgen!

Wij begonnen de ochtend met een heerlijk vers geperst jus-tje,
die ik samen met mijn twee lieve jongens heb geperst
(niet doen als je te weinig tijd hebt, of dorst .... want het duurt even)
Maar aangezien de jongste smurf 'a la carpe diem' om 6 uur de dag wilde beginnen
had ik tijd genoeg.

Vandaar ook dat ik mijn favoriete (lees eerste en enige tot nu toe) veganistisch ontbijtje klaar maakte. Natuurlijk omdat ik pro dieren, natuurlijke produkten en eerlijke produktie ben, maar vooral omdat ik me (nu een jaar na de bevalling) nog steeds niet energiek voel en dit compenseer met behoorlijk wat suiker!



Vastbesloten om daar dit jaar verandering in te brengen
ben ik het web ingedoken om lekkere, gezonde recepten te vinden. Dit was het eerste wat ik tegenkwam én heb uitgeprobeerd.

Ik verwachtte een rare, vreemde, en vooral droge hap, maar man man man, wat is dit lekkerrrr!! Echt.. je gaat gewoon twijfelen aan de gezondheids-factor.

Dus nu, bewapend met "wat de pot schaft" van Lisette Kreischer (die ik heel lief van de kerstman kreeg) en de vegan challenge die in februari start (waar ik me voor heb opgegeven op een moedig moment) ga ik voor een energiek en plantaardig nieuw begin.

Heb de heren hier in huis nog niet verteld dat ze ook meedoen, dus ben benieuwd wie het als eerste gaat merken! ssst.....
 

( mooie foto is van Jolijn, Vegadutchie )

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk en gezond begin van de dag! Ook hier de suiker maar weer eens zoveel mogelijk verbannen, en hopelijk komt daar de energie ook weer van terug.
    Ne staat een suikervrije bananencake in de oven, ben benieuwd hoe dat smaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was ook verrassend lekker, beter dan ik had verwacht. Dat motiveert idd wel om dit vol te houden.
    Klinkt heerlijk, die cake!! Ik kom je zo graag om het recept vragen :D ??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezond eten is lekker. Ik dan wel niet vega, maar wel bewust. Op pinterest vind je heul veel recepten ..hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bestaat er ook zoiets als flex-vegan... flexegan?? Ik weet niet of ik ook echt vegan zal worden, kán zijn, maar bewust en gezond eten is idd veel lekkerder dan de makkelijke happen, kost alleen wat meer tijd (bijv met het opzoeken van recepten, én met boodschappen doen, én het uitproberen...).
      Grappig.. ik had pinterest eigenlijk nog niet gebruikt voor recepten!
      Ga daar ook eens kijken...

      Verwijderen
  4. Hoi, bedankt voor je reacties. En leuk dat we een beetje tegelijk opgaan. Ik ben m'n weblog in sprongen aan het aanpassen... helemaal gericht op, tja, hoe zal ik het noemen... puur eten.
    Ik ga niet vega doen, maar eet geen vlees meer. Wel vis. Verder veel drinken, veel groente (zo rauw mogelijk) en fruit... en nou ja.. ik ga jou ook volgen, kunnen we elkaar nog wat stimuleren en leren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me zeker leuk!
      (Er komt hier vanuit de mannen nog weinig enthousiasme, dus kan wel wat gezelschap gebruiken)

      Verwijderen